Oroszországban október 25-én elstartolt a Galaxy Fold értékesítése, amelyet egy 3-hetes előrendelési időszak előzött meg. Természetesen a kereslet iránta hasonló mértékű volt, mint az összes többi piacon, azonban az örömteli hírek mellett felbukkannak olyanok is, amikről nem szívesen beszél a társaság. Azáltal, hogy teljesen kivonult Kínából a vállalat gyártósora, India kulcsfontosságú hellyé válik, hiszen nemrég odahúzták fel a legnagyobb gyártósorukat.
A Counterpoint Research elkészítette a 2019-es harmadik negyedévre vonatkozó kimutatását Indiára szabva. Előzményként annyit mindenképp meg kell említeni, hogy a dél-koreai vállalat nehezen érvényesül ezen piacon, ahol legjelentősebb konkurenciája a Xiaomi. Tudom, kicsit furán hangzik az, hogy a Global Brand hatodik helyét magáénak tudó óriás, itt letaszítottként cammog egy olyan versenytárs ellen, ami világszinten elenyésző értékkel bír. De! …mégis így van!

Mint az a fenti táblázatból kiderül, 2018-as Q3-as értékekhez viszonyítva a Xiaomi megőrizte a piaci részesedését az okostelefon piacában az országban. Oké, csökkent 1%-nyit, viszont az leírható, hogy egy év alatt nem változott a helyet: minden negyedik indiai mellettük teszi le a voksát, ha smartphone-t akar vásárolni. A Samsung lecsúszottként a dobogó második helyét foglalja el, míg a Vivo a harmadikat. Igen ám, de ha a pozíciótól eltekintünk, és szemügyre vesszük a változásokat, akkor már aggodalomra van oka a vállalatnak.
Elég jelentősen megerősödött a Vivo, ugyanis 2018-as azonos időszakhoz mérten 7%-kal hozott jobban. Hasonló cipőben a REALME, ami 13%-os növekedést tudhat magáénak. Mindkettő egy csekélyebb részét a Samsungtól nyerte el, ami 3%-kal gyengült, de még mindig nem olyan jelentős a visszaesés, mint az egyéb márkakörben (pl: Apple, Huawei, stb.), ahol 29%-ról 13%-ra csökkent a tortacikk mértéke. Az Oppo stabilan tartja magát 8%-on.
Kíváncsi leszek, miként változik a helyzet az utolsó negyedévben, amikor mindenki megtolja az eladásokat a black Friday-nek és karácsonynak köszönhetően.