A hétvégére egy újabb piackutatást szeretnék prezentálni, ami a foldable termékcsaládra irányulna, mégis csak ez az a készülékcsoport, amelyben a legtöbb gyártó a jövő okostelefonját látja. Abban sokakkal egyetérthetek, hogy egy bizonyos inch feletti kijelző méret kényelmetlen a zsebben és a kézben is; viszont adott körülmények között megkívánja a felhasználó a nagyobbat. Lényegében ezt az űrt az összehajtható kijelzőjű modellekkel szeretnék kitölteni, aminél a Samsung szeretne lenni a trenddiktáló szerepkörben. Ez egyébként a termékcsoport megszületése óta megy is nekik globális szinten.
A Strategy Analytics készítette el a 2022-es harmadik negyedévére fókuszáló kimutatását. Természetesen a Galaxy Z Fold4 5G és a Galaxy Z Flip4 5G kapja a fókuszt, mégis csak velük robbant meg az időszak foldable eladása. A Samsung remek kampányokkal ösztönözte a felhasználókat, hogy váltsanak a jövő készülékeire; köztük a készülék beszámításos, vagy éppen a különféle bundle ajándékos promóciókkal. A végeredményt az alább látható grafikonnal remekül szemléltetni lehet:

A piackutató rövid – még ingyenes – jelentésében olvasható, hogy világszinten az összehajtható kijelzős okostelefon-szállítmányok kétszámjegyűre emelkedtek, mindezt egy olyan időszakban elérve, amikor a globális geopolitika és a gazdasági turbulencia hatja át a kereskedelmet.
A fenti diagram remekül prezentálja, hogy 2019 harmadik negyedévétől, amikor a Galaxy Fold-dal elrajtolt a termékcsalád, a Samsung uralja. Vannak gyártók, amelyek szintén mernek nagyot álmodni, de egyelőre eltörpülnek a dél-koreai tech-óriás mellett. Ha a tendencia másolja az előző évet, akkor az idei negyedik negyedévben még ennél is nagyobb kiugrás várható. (Aki kíváncsi, miként oszlik le régiós viszonylatban a forgalom, az meg tudja vásárolni a teljes jelentést az alábbi linkre klikkelve.)
Noha a Samsung toronymagasan veri a mezőnyt világviszonylatban, azért akad egy régió, ahol messze elmarad a várt teljesítménytől a versenytársak érvényesülése miatt. A CINNO Research kutatása mutat erre rá, amelyet az ITHome közölt napokkal ezelőtt. Benne olvasható, hogy Kínában „csak” a dobogó második fokára állhat fel 20.5%-os piaci részesedéssel, merthogy az első helyen a Huawei foglal helyet 53.2%-kal.
A piackutató jelentése rávilágít arra, hogy a dobogó alsó fokán a Xiaomi áll 9%-kal. A sereghajtók sorában: a Vivo (7.7%), az Oppo (4.6%), a Honor (3.1%) és a Moto (1.8%). Elviekben, ha az eladási adatok valósak, akkor cirka 723 ezer termék talált gazdára csak a kínaiaknál, ami globális tekintetben legalább 10%.