Elektromos autók akkumulátor-technológiájával érkezhet a Galaxy S24 termékcsalád?


Szállingóznak a pletykák a következő generációs Galaxy S-szériáról. A Samsung SDI háztájáról származik azon elképzelés, miszerint a gyártó szakíthat a hagyományokkal, és más területről merítene ötletet arra kihegyezve, hogy a hosszabb üzemidőre legyenek képesek a termékei. Ez nem járna mással, mint hozzányúlnának a jelenlegi akkumulátor-technológiájukhoz, ami valahol rizikós, ám ha a számításaik összejönnek, annak a leendő vásárlóik nagyon fognak örülni.

A történt ott kezdődik, hogy folyamatosan zajlanak a fejlesztések az elektromos autók piacán. A két szegmensnél a közös nevezőt az akkumulátorok testesítik meg, hiszen ugyan az a fennálló akadály, amit a gyártóknak meg kell oldani, még pedig: a vásárló minél hosszabb ideig tudja használni „egy töltéssel” a terméket. Az okostelefonok iparában némi korlát azért akad, hiszen senki sem akar „téglával” a zsebében mászkálni. A felsőkategóriában 5.000mAh körüli maximális érték figyelhető meg a Samsungnál (amit középkategóriában 6.000mAh-ig „dagaszt”!), amihez általánosságban 9mm-es vastagság és 200 gramm feletti súly társul.

Az új technológiai elképzelés alapját: a rétegek elhelyezkedése adná. Jelenleg az úgy nevezett tekercseléses eljárással dolgoznak. Ezt akarják lecserélni a villanyautóknál alkalmazott rétegelt megoldásra, amihez hasonlóval az Audi Q8 e-tronban már dolgoztak.

A rétegelt eljárás több szempontból biztonságosabb. A „régi módinak” is nevezett tekercseltnél a kémiai hatásokból fakadóan akkumulátor-duzzadás (szlengesen: púposodás) figyelhető meg a helytelen használatból fakadóan. Ezen kívül, sokkal inkább ki van téve az ütés általi veszélynek. Vele szemben az új megoldásnál: nincs akkora hangsúly azon, mennyi ideig van töltőn a termék, és meddig merítjük le. Nincs akkumulátordagadás, az ütésállósága magasabb fokú és még élettartalmi oldalról is többre hivatott. Az pedig köztudott tény, hogy a gyártó azon tevékenykedik, hogy a készülékei minél megbízhatóbbak legyenek – ehhez pedig elengedhetetlen az életciklusuk maximalizálása.

A Samsung a jelek szerint szembe megy a többi gyártóval, akik az akkumulátor üzemidejének növelése helyett arra mennek rá, hogy minél hamarabb visszatölthessék lemerült készülékeit. Az új technológia a gyorsabb töltés felvételre szintén lehetőséget biztosít, bár az elején biztosra vehető, hogy az óvatosság fogja jellemezni őket; kiindulva a Galaxy Note7-esetéből. (Nem számoltak a mérnökök azzal, hogy a hőhatására az akkumulátor űrtartalma növekedhet, így a számára „előkészített” hely szűkösnek bizonyult. Más közegbe átültetve, egy pontjó derékméretű nadrágot egy brunch-ra ne vegyél fel.)

A rétegelt megoldás több hibaforrást iktathat ki.
Fotó: Revegnus

A külsős elemzők szerint, ezzel a megoldással 10% többletet lehet nyerni. Ne feltétlenül arra gondoljatok, hogy a fentebb említett 5.000mAh helyett 5.500mAh-s akkutelep kerül beépítésre; hanem inkább arra, hogy lehetőséget biztosít a termék belső átrendezésére, illetve teret adhat olyan hardveri megoldásoknak, amelyek helyhiányból fakadóan eddig kimaradtak (hiszen számít a készülékek vastagsága). Másrészről, a sokak által hiányolt kisebb méretű modellek kora is beköszönhet.

A külföldi sajtó a technológia debütálását a Galaxy S24 szériához társítja, ám szerintünk 2025-ig biztosan nem fog ebből semmi sem lenni.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .