Rövid értekezés az év első negyedévének okostelefon-piacáról


A Counterpoint Research csapata elkészítette az év első negyedévéhez kapcsolódó infografikát azoknak az érdeklődőinek, akikről lemaradtak volna a részletes elemzésükről. A piackutatócég dióhéjban összefoglalta azokat a fontos tényeket, amelyeket mindenképpen érdemes szem előtt tartani a második negyedéves összesítések előtt, hiszen már a szükséges adatok feldolgozása lassan a végéhez közeledik. A teljesség kedvéért a Galaxy Világa stábja úgy gondolta, hogy vegyük át azokat a pontokat, amelyeket „ők” is fontosnak találtak.

Kezdjük mindent ott, hogy a Samsung megtartotta piacvezető pozícióját globális viszonylatban, ami 22%-os házrész arányt hozna magával. Nem sokkal marad el az Apple, amely a Galaxy S23 termékcsalád bevezetését fogta vissza az ősszel bemutatott iPhone-ok értékesítésével. Az amerikai brand 21%-ot szakított ki a tortából, amivel a dobogó második fokára állhatott fel.

A 2023-as év első negyedévének okostelefon-piacának házrész aránya.
Forrás: Counterpoint Research

Az Apple szép teljesítményt tett le az asztalra, ami vitathatatlan, hiszen a TOP5 márka közül ők voltak az egyetlenek, amelyik a legkevesebb csökkentést produkálta az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ha teljességében vesszük górcső alá az okostelefonok piacát, akkor Európában volt a legnagyobb visszaesés, számszerűsítve 41%-nyi, amit elsősorban az Oroszországból való kivonulással, valamint a Közép- és Kelet-Európa hajtó erejének elvesztésének tudható be.

Ha regionálisan vizsgáljuk meg a piac alakulását, akkor Európában, Latin-Amerikában (Közép- és Dél-Amerikában), valamint Afrikában és a Közel-Keleten a Samsung hozta a piacvezető helyét; míg Észak-Amerikában és Ázsiában messze elmarad a globális értékétől. Előbbinél az Apple 42%-os piaci részesedést tudhat magáénak; utóbbinál pedig 18%-ost – ám ami a közös, hogy mind a két övezetben a dobogó legfelsőfokára állhat fel teljesítményével. Ázsiában egyébként a TOP5-be éppen hogy felfért a dél-koreai tech-óriás, a Xiaomival hoz azonos eladási mutatókat.

A piackutatók a második negyedévtől se várnak határozottabb fellendülést. Szinte biztosra vehető, hogy a tavalyi azonos időszak értékei alatt hoz az okostelefonok-piaca, ami az év második felében kezdhet kilábolni a mélységből – már ha a számításaik igazolódnak.

A részletes infografika a második oldalon tekinthető meg.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .