A Samsung egyelőre nem vesz részt a töltési sebesség harcában


Megszokhattátok már, hogy olyan elemzésekkel is foglalkozom, amelyek nem feltétlenül a Samsung malmára hajtanák a vizet. A Counterpoint Research a napokban egy ilyet közölt, amire felfigyeltem, hiszen a Galaxy felhasználók körében a töltési sebesség kérdése mondhatni, állandó dilemmát képez. A Galaxy Note7 óta egyfajta óvatosság jellemezi az akkumulátorok frontján a dél-koreai tech-óriást, ami érthető, hiszen egy olyan flagship terméket kellett likvidálniuk a portfóliójukból, amely simán elődje babérjára törhetett volna.

(Fontos megjegyezni, hogy a Galaxy Note7 incidenséből mindenki profitált. Még a gyártó is! Azóta a Samsung sokkal átfogóbb akkumulátorteszteket hajt végre, mielőtt egy terméket forgalomba hozna. Másrészről, az Fan Edition-érának gyökereit fektette le. Harmadrészről, bebizonyította, milyen népszerűségnek örvend a Galaxy Note-éra, hiszen a korábbi évben sok helyen – Magyarországon is! – a Galaxy S6 Edge+-szal próbálták helyettesíteni a vele párhuzamosan debütált Galaxy Note5-öt, ám a kísérlet bedőlt. Messze elmaradt az S Pen képes modellek eladásaitól.)

A piackutatócég készített egy kimutatást azzal kapcsolatban, hogy miként változott az elmúlt 5 évben a töltési sebességnek a mérföldköve. A 2022-es esztendő termékenynek bizonyult, hiszen háromszor sikerült megdönteni az aktuális maximumot.

A töltési sebesség mérföldkövei.
Forrás: Counterpoint Research

2018 első negyedévében az eladott termékek mindössze 29% volt alkalmas gyorstöltésre, azaz 10W-nál nagyobb töltésnek a fogadására. Ez az érték 2022 első negyedévében már 74%-ra, míg egy évvel később 80%-ra növekedett. Szintén tapasztalható az átlagos töltési sebességnél egyfajta fejlődés, hiszen idén már 34W a globális átlag, ami tavaly csak 30W volt (2018-ban pedig 18W). Legfőképpen a kínai okostelefon-márkák tesznek hozzá a pozitív elmozduláshoz, hiszen se az Apple, se a Samsung nem éri el a fenti értéket.

A piackutató statisztikájából kiderül, hogy sok gyártó a töltési sebességet vásárlócsalogató érvként használja. Manapság az okostelefont: böngészésre, internetezésre, streamingelésre, fotózásra, játszásra, valamint a barátokkal és az ismerősökkel történő kapcsolattartásra használjuk. A felhasználói igények között pedig ott van a zavartalan felhasználás, amit vagy hosszabb üzemidővel, vagy gyorsabb töltéssel érnek el.

Főként a RealMe és a Xiaomi kínál olyan modelleket, amelyek teljesítménye meghaladja a 200W-ot. Nemmellesleg, nemrégiben bemutatták be a továbbgondolt Redmi Mi Note 12 Discovery-t, amely megközelítőleg 300W-os töltés felvételre képes. Szinte mindegyik márka a gyorstöltési technológia megfizethetőbbé tételére összpontosít, mely ahhoz vezetett, hogy a gyorstöltés már alapfunkciója a 200 dollár alatti termékeknek is. Az említett tavalyi 30W-os átlag már elegendő arra, hogy egy óra leforgása alatt egy teljesen lemerült okostelefont visszarántsunk 100%-ra. A kínai gyártók diktálják a tempót, hiszen, ha mondjuk a kínai régióra nézzük az átlagot, akkor 50W körüli értéket kapunk vissza, ami meglehetősen magas a globálhoz viszonyítva.

A Samsung és az Apple másképp látja a helyzetet. Szerintük fontosabb az akkumulátornak a biztonsága, ezért az általános töltési teljesítményre törekszik, mint sem a nagyobbra.

A töltési sebességek átlaga gyártónként, időszakra leosztva.
Forrás: Counterpoint Research

A Samsung 25W alatti töltési sebességátlagával az utolsóelőtti helyen lohol. A „jó hír”, hogy már nincs a portfóliójukban 15W-nál alacsonyabb maximális töltéssel rendelkező termék, ugyanis még a belépőszintű modelljei (mint pl.: a Galaxy A04 vagy a Galaxy A03s) is legalább ekkorával rendelkeznek. A legtöbb készülékük 25W-os felvételre már képes, ám akad a Galaxy S-szériában olyan kivétel, aminél a 45W is megjelenik, mint pl.: a Galaxy S23 Ultra. Utóbbiak száma azonban csekély, és mivel arányaiba véve nem is a legkelendőbbek, így nincs átlagjavító hatásuk.

Noha a Samsung rendelkezik 65W-os töltővel, azt egyelőre csak a Galaxy Book-termékcsaládhoz tette támogatottá. Egyelőre nincs arról információ, hogy 25W-ról mikor akar elmozdulni feljebb. Véleményünk szerint, ők nem a töltési sebesség fokozására akarnak a jövőben fókuszálni, hanem inkább olyan akkumulátor technológia fejlesztésére, amivel csökkenthetik a telepek méretét, illetve növelhetik azok hatásfokát. (Bővebben erről itt olvashattok.)

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .