A Galaxy S24 termékcsalád vásárlóközönségét az se osztotta meg, hogy a nemzetközi forgalomban Exynos lapkával szerelték a két kisebb modellt. A Galaxy AI ellopta a show-t, amelyet azóta számos készülék megkapott. A mesterséges intelligenciára épített kampányuk bevált. A kalkulált fogyási mutatók alapján, az előző szériához képest mintegy 9%-kal teljesített jobban a debütálásától számított első négy hónapjában. Noha, a növekedés mértéke lecsökkent egyszámjegyűvé, még így sem lehet panasz rá a vezetőség oldaláról.
A legkelendőbb családtag a Galaxy S24 Ultra 5G, ahol nincs jelen a chipset megosztottság. Egységesen, minden piacra a Qualcomm-féle Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy-val adta ki a gyártó, így azon stratégiájuk, miszerint az Exynos-unszimpatizánsai a drágább modell mellett döntenek: beválni látszik. Anthony által közzétett adatok alapján, cirka 7.7 millió darab találhatott gazdára. Korrekt mutató, pláne ha mögé tesszük azt, hogy mindez az össz Galaxy S24-sorozatnak mintegy 51%-át teszi ki. Leegyszerűsítve, azon érdeklődők közül, akik Galaxy S24-ben gondolkodnának, minden második az Ultra mellett voksol.

Forrás: Samsung
A népszerűségi dobogós felállásban sem történt változás, hiszen a Galaxy S24 5G követi a legnagyobb családtagot, majd pedig a Galaxy S24+ 5G. Gyakran esik szó arról, hogy mi relevanciája van a Plus-változatnak, de nem szabad elmenni azon tény mellett, hogy mégis csak hoz a gyártó malmára 2.91 millió új felhasználót. A trió közös tortájának 19,4%-át ragadja ki, azaz majdhogynem egyötödét. Vele szemben az alapmodell 4.33 millió eladott példányt mutathat fel az első négy hónapjában, mellyel mintegy 28,9%-os szelettel második helyre került.
Szép teljesítmény, hiszen megközelítették a 15 milliós eladásnál, egészpontosan jelenleg 14.94 millió körül tarthatnak, ami a Galaxy S23-sorozat hasonló idejére vetítve 9%-os növekedést mutat. Ez is igazolja, hogy a gyártási tervezetet felülmúlta az év első negyedévében. Nemmellesleg, azt se feledjük el, hogy az év első három hónapjára cirka 13 milliós eladást tűzött ki a gyártó.
A Galaxy S24 hulláma viszont visszaütött a Galaxy Z 5-érára. A Galaxy Z Flip5 5G és a Galaxy Z Fold5 5G immáron 8 hónapja van az „élők” sorában, mely alatt 7.99 millió készülék kerülhetett értékesítésre. A népszerűbb előbbi volt, 5.13 millióval; míg utóbbi csak 2.86 milliót tudott felmutatni a végelszámolásnál. Arányaiba véve majdnem kétharmad-egyharmad a feloszlásuk. (Maradjunk a pontos számok mellett, 64,2% kontra 35,8%.) A Galaxy Z 4-érához képest ez 4%-os elmaradás, azaz fordult a kocka.
A Galaxy foldable-ök népszerűségének beeséséről nem olyan régen a TechInsights foglalkozott, hiszen míg Európában a Samsung a No.1 a szegmensben az év első negyedévében, addig az USA-ban, Kínában vagy éppen Ausztráliában piacvezetői pozíciót vesztett. Igaz, nem gondolnám azt, hogy ezzel az év végére bukhatják az globális mércéjüket, de mindenképpen oda kell figyelniük a kínálatukra, mert egyre inkább fogást találnak a különféle versenytársaik rajtuk.