Túlvagyunk a Galaxy Fold magyarországi sajtótájékoztatóján. Még két napig, egész pontosan december 9-ig várja az előregisztrációkat a Samsung Magyarország a létrehozott aloldalon. Út közben arra is fény derült, hogy a készülékek jövő hét folyamán lesznek kitelepítve a 14 budapesti üzletbe; illetve, hogy a fogdoshatóság, mint lehetőség annyira nem lesz jelen, ugyanis egy bura veszi majd körül. (Lásd: lenti kép.) Arról egyelőre nincs információnk, hogy miért kell védeni ennyire a terméket, de valószínűleg az átlagon felüli árazása miatt igényli a magasabb szintű védelmet.
A Galaxy Fold kétségtelenül egy olyan termék, ami igényli, hogy odafigyeljünk a használatára. Az első generációját ugye visszarendelték, ahol módosításokat eredményeztek, amik alapvetően beváltak. Azóta nem nagyon került a tech világ hírei közé semmi olyan kiugró eset, ami kivágta volna a biztosítékot.

A kijelző a leggyengébb láncszeme a Galaxy Foldnak. A Samsung csak Infinity Flex Display-nek hívja. A megjelenítő egység poliamidból készült, ami magas rugalmassággal rendelkezik. Ezen kívül ellátták Stress Relaxation Adhesive technológiával, hogy nagyobb szögben legyen képes hajlításra, illetve erőteljesebb tapadást biztosítson az ellenállóságért. A kijelzőre ható nyomás csökkentése érdekében 50%-kal vékonyabb lett a modul. A vékony forgópántja a kijelző mögött található, ezzel minimalizálva a keret nagyságát és lehetővé téve a 200 000 alkalommal való kihajtását. (A Samsung elmondása szerint napi 100 rendeltetésszerű kihajtást biztosít 5 éven keresztül problémamentesen.)
A Galaxy Fold tulajdonosok a 695 990 Ft-os fogyasztói ára mellett grátiszba egyszeri kedvezményes kijelző cserét is kapnak. Pontosabban másolnám a közlemény lényegét:
„A Samsung Galaxy Fold tulajdonosoknak 1 éves Extra Kijelző Védelmet biztosít Magyarországon a vállalat, azaz a vásárlástól számítva 1 éven belül kedvezményesen javítják a kijelzőjét. A hét minden napján, 24 órában elérhető terméktámogatást a +36-80-726-7864-es telefonszámon keresztül vehetik igénybe a Fold tulajdonosok.”
olvasható a hivatalos sajtóanyagban.

Utána jártam a fent említettnek. Tisztázásképpen tegyük helyére a tényeket. Ha olyan jellegű a probléma, amit a garancia lefed, akkor természetesen díjmentes szervízeltetése. Mindez az első évben teljeskörű, míg a másodikban már csak a szoftveres és hardveres meghibásodásra kiterjedő, azaz, ha akkumulátorprobléma állnak fenn, akkor sajnos már zsebbe kell nyúlni.
Tiszta sor, de mi a helyzet, ha véletlenül leejtjük vagy (a szervíz szerint) nem rendeltetésszerűen használtuk, és kell egy kijelző csere, amit garanciálisan nincs módunkban jóváíratni?! Nos, a fenti írás szerint, érvényesíthető a vásárlástól számított – 1 éven belül a – grátiszban mellécsapódó biztosítás, melynek értelmében: az első fizetős kijelző cseréért 50 000 Ft-ot kérnek el, ami nem is sok – de adnék viszonyítási alapot.
A Galaxy S-széria kijelző cseréje se olcsó, íme az elmúlt két tavaszi flagship modell árazása:*
| Termék: | Modellkód: | Ajánlott bruttó fogyasztói ár: |
| Galaxy S10+ | SM-G975F | 86 000 Ft |
| Galaxy S10 | SM-G973F | 82 000 Ft |
| Galaxy S10e | SM-G970F | 69 000 Ft |
| Galaxy S9+ | SM-G965F | 82 000 Ft |
| Galaxy S9+ | SM-G960F | 77 000 Ft |
A Galaxy S-szériával szemben a Galaxy Note-széria kicsit borósabb árazással rendelkezik. Mutatnám, hogy mit kóstál az őszi flagship modelleknél:*
| Termék: | Modellkód: | Ajánlott bruttó fogyasztói ár: |
| Galaxy Note10+ | SM-N975F | 92 000 Ft |
| Galaxy Note10 | SM-N970F | 85 000 Ft |
| Galaxy Note9 | SM-N960F | 83 000 Ft |
Nem győzöm hangsúlyozni: vigyázzatok a csúcskategóriás telefonjaitokra, mert a legértékesebb egysége a kijelzője, majd pedig a főpanelje.
Ha viszont arra kerülne a sor, hogy második alkalommal igénybe kell vennetek a képernyőcsere fizetős változatát, akkor – tessék felkészülni arra, hogy – mélyen zsebbe kell nyúlni. Az általunk megszerzett információk alapján nagyságrendileg 200-210 ezer forintot kérnek érte. További érdekesség, hogy a készülék szervízeltetését csak a budaörsi TMX Mobile Solution Szerviz Kft. (weboldaluk) végzi. A Samsung márkaszervízeiben is van lehetőség a leadásra, viszont számolni kell az átlogisztikázásának plusz idejével, ami akár 1-2 héttel is megnyújthatja a visszakapás folyamatát.
Ha kérdésetek lenne, hozzászólás formájában bátran tegyétek fel. Megpróbálunk a lehető leggyorsabban választ találni mindre!
*Az árak a sestore oldaláról származnak: innen.