Vietnámban toronymagasan vert mindenkit a Samsung

A vietnámi piac eléggé rögös utat járt be a 2021-es év harmadik negyedévében. A Counterpoint Research által vizsgált időszakban 28%-os visszaesés mutatkozott az okostelefon értékesítésében. A csökkenésben a legnagyobb szerepet az ország nagyvárosiban elrendelt COVID-19 okozta korlátozások okozták, amelyek a munkaerőhiányt, valamint az üzletek és bevásárlóközpontok bezárást idézték elő. A folyamatos alkatréshiány is hozzájárult a korlátozott mennyiséghez. Havi leosztásban júliusban jól teljesítettek, míg augusztusban volt a legintenzívebb módon tapasztalható a visszaesés, ugyanis ekkor a koronavírusos esetek kiugróan magas számban voltak.

„A COVID-19 esetek számának növekedése miatt a hatóságok korlátozásokat vezettek be a nagyobb városokban. Ez sújtotta a gazdaságot és a társadalmi életet. A legtöbb gyártóüzeme bezárt, vagy korlátozott munkaerővel működött. Vietnam lakosságának mindössze 9%-a volt teljesen beoltva a negyedik hullám kezdetén.”

fejtette ki a negyedévre jellemző helyzetet Akash Jatwala, a cég vezetőelemzője.
A 2021 harmadik negyedévének piaci alakulása Vietnámban.
Forrás: Counterpoint Research

2020 harmadik negyedévéhez képest a tavalyi nagyot ment a Samsung részéről, ugyanis jelentősen sikerült a helyi közönségnek eladnia a termékeit. Nyilván fel lehet hozni azt a tényt is, hogy Vietnámba költöztette át a gyártósorait Kínából, amivel közelebb hozta az ottani emberekhez a brandet, de másrészről a belépőszintű Galaxy A-termékeivel sikerült lenyomnia a versenytársait. A dél-koreai brand alapvetően piacvezető pozíciót foglal el, azonban a vizsgált időszakban majdnem 50%-os piaci részt tudhatott magáénak, ami példaértékű.

Egészpontosan 49%-ról számolhatok be 2021 Q3-ban, ami tényleg elképesztő. A versenytársak közül egyedül a Vivo tudta megtartani a korábbi értékeit, a többieknél visszaesés mutatkozott – legjelentősebben az Others csoportban, ahol az összes többi brand, mint pl.: a Huawei is helyet foglalt.

A Counterpoint Research kutatása szerint: a Galaxy A12, a Galaxy A03s és a Galaxy A22 terméktriója nélkül a kimagasló siker nehezen lett volna elérhető, hiszen az ínséges időkben szállítottak kategória szempontból árbajnok készülékeket.

A régió további érdekessége, hogy az össz forgalom mindössze 13%-a bonyolódott le online csatornán keresztül, a fennmaradó mind offline módon került a vásárlókhoz – azaz üzleteken és viszonteladókon keresztül. Kíváncsi leszek, hogy az év utolsó negyedévében ezt a jelentős előnyét mennyire volt képes megtartani! A kimagasló teljesítmény amúgy olykor a magyarországi részlegre is igaz, de erről majd hozok egy másik kimutatást!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.