Próbált helytállni a TWS piacon a Samsung


Az okostelefongyártók már egy ideje tudatosan formálják az okoskiegészítők piacát. Teljesen jogosan, hiszen alacsonyabb gyártási költséggel, illetve magasabb árréssel tudnak dolgozni. A szegmens két legjobban teljesítő kategóriája az okosóráké(/okoskarkötőké) és a vezeték nélküli fülhallgatóké – utóbbi úgy istenigazán a Galaxy Buds-szal robbant be anno, amikor a Galaxy S10 előrendelés mellé csomagolták. (Nyilván az Gear IconX megpróbálta a forradalmat megalapozni, de valahogy sehogy se jött össze az elképzelés, amire a felhasználók nyitottak volna.)

A Canalys piackutatócég nemrég adta ki a 2022 elsőnegyedévére vonatkozó kimutatásokat. Az év első három hónapjában, mint egy 68 millió darab vezeték nélküli fülhallgatót szállítottak le, ami eléggé elképesztő szám. A Samsung világviszonylatban a dobogó második helyére állhatott fel. Sikeréhez kellett természetesen a korábban felvásárolt Harman csoport, hiszen az AKG, a JBL és a Harman értékesítései szintén beleszámítottak az összbe.

A vezeték nélküli fülhallgatót elsőnegyedéves szereplése.
Forrás: Canalys

A dobogó legfelsőfokára az Apple állhatott fel, ami eléggé magas, 32%-os piaci részesedéssel uralja a trónt. A Samsung versenytársa remek teljesítményt tudhat maga mögött, hiszen 14%-os növekedéssel számolhat; ezzel szemben viszont a dél-koreai brand csak 9%-os összt tud felmutatni, illetve 4%-os visszaesést. (A változást 2021 Q1-hez képest értsétek.) Mögöttük a Xiaomi lohol 7%-kal, ami akár később veszélyt is jelenthet.

A Canalys értesülései szerint 2021-ben 291 millió TWS termék fogyott, ami 2020-hoz képest 14%-os elmozdulást jelent – de nem szabad elfeledkezni arról, hogy akkor a COVID-19 világjárvány azért belerondított a termékek értékesítésébe. Az Apple 93 milliót ragad ki a majdnem 300 milliós összből, ám a Nikkie Asian jelentései szerint, 2022-ben 10 millióval kevesebbel zárhatja az esztendőt.

Közép- és Kelet-Európában a TWS termékek piaca.
Forrás: Canalys

Közép- és Kelet Európában a Samsung csak harmadik helyen végzett azáltal, hogy a Xiaomi piacot tudott nyerni nyomottabb árú termékeivel. Az Egyesült Államokban sem sikerült a bravúr, ugyanis 9%-kal csökkent a piaci része az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Németországban, Európa-szívében is hasonló a felállás, de legalább 20%-os piaci szeletet tud magáénak.

A második negyedévben nem várható új termék a Samsung-féle Galaxy Buds-érában, tehát nagyobb változást inkább a Q3 hozhat. Szerintetek, mi okozhatta azt, hogy több régióban és országban maradt el a tavalyi azonos eredményétől a brand?

A ‘tovább mögött’ folytatódik az elemzés grafikonokkal!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.