Elképesztő, hogy milyen mértékű a növekedése az viselhető okoseszközöknek. Nem véletlenül foglalkozunk ennyit a szegmenssel, illetve az se véletlen, hogy a gyártók odafigyelnek a piacára, hiszen egy jól eltalált kütyüvel könnyedén át tudják pártoltatni a felhasználókat a saját brandjükre. Az indiai piac külön kiemelkedik az összből, ugyanis talán ott van a leginkább lemaradva a Samsung minden téren. Az okostelefonok helyett most arra szeretnék ráreflektálni, hogy miként változott a tavalyi első negyedévhez képest az idei a régióban?! …illetve, mely szegmensében mutatkozik a legnagyobb eltérés azaz a trand változás.
Mielőtt azonban Indiára helyezném a hangsúlyt, muszáj megemlítenem, hogy 2020 első negyedévében cirka 77.6 millió hordható okoskiegészítő került eladásra világszerte, ami 29,7%-os növekedést jelentene 2019-hez képest. A pozitív elmozdulás Indiában is mutatkozik, ahol 80,6%-kal ugrottak meg az eladási mutatók. Míg az előző esztendőben 2,3 millió termék került értékesítésre, addig az idei évben 4.2 millió, amit semmiképp se lehet félvállról venni.

Forrás: IDC | Grafikont kreálta: Galaxy Világa
A legnagyobb piaci elmozdulás a vezeték nélküli fülhallgatók (earwear) szegmensében vélhető felfedezni, ahol, mintegy 289,2%-os a növekedésnek a mértéke. Mondanom se kelljen, de az indiaiak rászoktak a vezetékmentességre egy év leforgása alatt. Közel 3 millió ilyen termék került gazdára, amivel az első negyedévben 70%-át tették ki a viselhető kiegészítők piacának. Érdemes megfigyelni, hogy az okosórákat keresik náluk a legkevésbé, ami alapvetően leszűrhető gyorsan az is, hogy valószínűleg nem költenek túlzottan sokat az ilyen kütyükre, hiszen 24%-a vásárlóközönségnek inkább az „olcsóbb” kiadású okoskarkötő mellett teszi le a voksát.
Ezzel párhuzamosan egy fordított állapot is mutatkozik a diagramokon, ugyanis hiába kelendőbb az okoskarkötő vagy aktivitásmérő termékcsalád, 2019/Q1-hez képest 28%-ban visszaesett a fogyása, számban kifejezve 1.4 millióról 1 millióra; míg az okosóráké növekedett 43,3%-kal, ami 209,4 ezer terméket jelentene 2020/Q1-re nézve. Továbbra is a legkelendőbb az országban a Huami-féle Amazfit, ami 22,4%-át bitorolja a piacnak, míg a második helyen a Fossil foglal helyet 17,9%-kal, aztán pedig az Apple 17,7%-kal.
Az okoskarkötőknél a Xiaomi megőrizte piacvezető pozícióját 41,9%-kal, amit jelentős lemaradással a GOQii követ 13.6%-os piaci részesedéssel.
Ott tartottam, hogy a fülbevaló fülhallgatók szegmense rekordokat döntöget. A piacvezetője a boAt, ami 23.9%-kal állhatott fel a trónra, azonban szorosan mögötte foglal helyet a Samsung, ami ugye magába foglalja a JBL, a Samsung és az Infinity termékeket. Neki 23,6%-os a házrésze. Ha a TWS-t nézzük, azaz a valódi vezetékmentes fülhallgatókat, akkor a Samsung a piacvezető ilyen téren az újragondolt Galaxy Buds+-szal, amivel a brand 29,8%-os piaci részesedét tudhat magáénak, míg az Apple 15.7%-kal próbálja megfogni.

Forrás: IDC | Grafikont kreálta: Galaxy Világa
Zárásképpen pedig az olvasható le az utolsó diagramról, hogy miként oszlik meg a piaci részesedés 100%-a a három termékcsalád között. Durva, hogy milyen mértékű az elmozdulás mértéke a vezetékmentes fülhallgatók és az okoskarkötők részlegén.